Villa Vinèa a înregistrat, în prima jumătate a anului 2019, o creştere de 45% a vânzărilor
Villa Vinèa, producătorul român de vinuri, din județul Mureș, a înregistrat, în primul semestru al anului, o cifră de afaceri de 1,3 milioane de lei, cu 45% mai mare decât în aceeași perioadă din 2018. Rezultatul s-a datorat atât dezvoltării segmentului de HoReCa, unde, de câțiva ani, Villa Vinèa înregistrează o creștere susținută, și care este responsabil pentru aproximativ 50% din veniturile companiei, cât și activității de pe zona de retail. Aici, tendințele de creștere, în ceea ce privește magazinele de vinuri premium și hypermarketurile, s-au menținut constante.
“Pentru noi, anul acesta a demarat cu vânzarea unor volume mai mari în județele în care eram deja prezenți. În paralel, ne-am concentrat pe extinderea zonelor de distribuție, abordând strategic vestul țării și Bucureștiul, acolo unde am avut parte de deschidere și am reușit să încheiem parteneriate puternice. Un aspect care ne-a ajutat semnificativ a fost awarenessul în creștere al brandului și curiozitatea consumatorilor de a descoperi, în primă fază, vinurile premiate, titrate, ale cramei și, ulterior, odată convinși, întregul nostru portofoliu”, declară Mircea Matei, director general al Villa Vinèa.
Cu 6 medalii de aur și una de argint, Villa Vinèa a fost, anul acesta, cea mai premiată cramă românească din ediția a XVI-a a International Wine Contest Bucharest – Vinarium, competiția internațională la care au fost înscrise peste 970 de etichete, jurizate de către specialiști din 15 țări. În plus, în 2018, ghidul de vinuri Gault&Millau Romania a premiat Diamant 2016, oferindu-i distincția de cel mai bun vin alb din soiuri locale.
“Cred că beneficiem de o serie de factori, care ne favorizează: întregul ansamblu dat de poziționarea geografică, sol și condițiile meteorologice, ce influențează, inevitabil, potențialul strugurilor și oferă vinurilor o mineralitate extrem de apreciată, mai ales în cazul albelor, dar și acest tandem al vinificatorilor. Celestino Lucin, italianul premiat de către Gambero Rosso, și Mihaly – Misi – Denes, directorul nostru de producție, fac, de 15 ani, o echipă excelentă, care reușește să scoată în evidență, într-un mod atrăgător, extrem de convigător, terroir-ul local. La toate acestea, se adaugă orientarea noastră către calitate și consecvența. Astfel, ne propunem ca, în următorii ani, să devenim crama românească recunoscută pentru vinurile sale albe, aromatice, excepționale.”, continuă Mircea Matei.
Villa Vinèa preconizează că va închide anul 2019 cu o cifră de afaceri de 3,6 milioane de lei, cu un milion mai mult față de anul trecut. Un rol important în vânzările din următoarele luni va fi jucat de dezvoltarea distribuției în segmentul HoReCa și a relațiilor cu marile lanțuri de retail și cu magazinele specializate în comercializarea online si offline a vinurilor. De asemenea, reprezentanții companiei se așteaptă ca spumantul lansat la sfârșitului anului trecut, Cuvée Celest, să contribuie semnificativ la vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă.
Despre Villa Vinèa
Crama Villa Vinèa a fost fondată în 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, care include branduri precum Oberalp, Salewa Sport, Pomoca, Wild Country etc. Cu o suprafață de 70 de hectare, pe care sunt cultivate 12 soiuri locale și internaționale de struguri, printre care se numără Sauvignon Blanc, Riesling, Gewürztraminer, Pinot Noir, Merlot și Kerner, compania produce, în prezent, 20 de vinuri, grupate în 4 game: Classic, Premium, Selection și V2.